Oturum Aç

Genel Bilgiler

Amaçlar

İÖLP’nin temel amacı ülkemizin ihtiyaç duyduğu İngilizce öğretmenlerini, eğitimin kalitesinden ödün vermeden ve uygun maliyetlerle istenilen sayı ve nitelikte yetiştirilmesine katkı sağlamaktır.

Kontenjan

2012-2013 öğretim yılı itibariyle programa öğrenci alımı durdurulmuştur.​ 

Mezuniyet sonrası

İÖLP’ye kayıt yaptıran öğrenciler, lisans düzeyindeki dört yıllık öğretimlerini başarıyla bitirdiklerinde “İngilizce Öğretmeni Lisans Diploması” almaya hak kazanırlar. Söz konusu bu kişiler MEB’lığının mevzuat hükümlerine göre ihtiyaç oranında İngilizce öğretmeni olarak atanırlar. İÖLP’ye kayıt yaptıran öğrenciler dilerlerse ilk iki yılı başarıyla tamamladıktan sonra kayıtlarını sildirmek koşuluyla “Önlisans Diploması” almaya hak kazanabilirler. Önlisans diploması alan öğrenciler veya Önlisans Diploması almayıp üçüncü sınıfa (alttan dersi kalmamak koşuluyla) başarıyla geçen öğrenciler, isterlerse öğretmen olarak mezun olmamalarına karşın, ihtiyaç nispetinde okul ve kurumlarda ücret karşılığında İngilizce okutma görevi alabilirler.

Mezun olduktan sonra mezunların sahip olacakları diploma,  alanda eğitim veren diğer örgün yükseköğretim kurumlarının diplomalarına eşdeğerdir. Dileyen mezunlar kariyerlerine almış oldukları bu diploma ile gerek ulusal gerekse uluslararası yükseköğretim kurumlarında devam edebilirler.

İş olanakları

Mezunlar Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda, üniversitelerde ve özel eğitim kurumlarında İngilizce öğretmeni olarak çalışabilirler.

Akademik takvim

2016-2017 Öğretim Yılı Güz-Bahar Dönemi Akademik Takvimi için tıklayınız.​​

Staj, uygulama vb. faaliyetler

İngilizce öğretmenliği lisans programında 3. sınıf ders programında,

  • Topluma Hizmet Uygulamaları I (5. Dönem)
  • Topluma Hizmet Uygulamaları II (6. Dönem)

4. sınıf ders programında ise,

  • Okul Deneyimi  (7. Dönem)
  • Öğretmenlik Uygulaması (8. Dönem)

dersleri uygulamaya dayalı derslerdir.İngilizce Öğretmenliğinde Topluma Hizmet Uygulamaları I (5. Yarıyıl) ile Topluma Hizmet Uygulamaları II (6. Yarıyıl)  dersleri tüm öğretmenlik programları içinde YÖK tarafından konulan ve devam zorunluluğu olan bir derstir. Söz konusu derslerin uygulaması İlköğretim okullarında İngilizce etüt dersi olarak yapılır. Etüt okulları (öğrencinin adres iline göre) http://eogrenme.anadolu.edu.tr/​ adresi, İÖLP linkindeki “Duyurular” bölümünden ilan edilir. Etüt okullarında etüt dersi yapıldıktan sonra o gün yapılan etüt dersi raporlaştırılır ve THU   e-portfolyo sistemine yüklenir.Dersin değerlendirmesi: Etüt programı gereği her hafta hazırlanan raporlar THU-Portfolyo sistemi aracılığıyla notlandırılır. (Daha detaylı bilgi için “İngilizce Öğretmenliğinde Topluma Hizmet Uygulamaları” ders kitabına bakınız).

Okul Deneyimi (7. Yarıyıl) ve Öğretmenlik Uygulaması (8. Yarıyıl) derslerinin organizasyonu öğrencinin adres iline göre yapılacaktır. Öğrenciler uygulama dersinin hangi okulda, hangi öğretmenle yapılacağını http://eogrenme.anadolu.edu.tr adresi, İÖLP linkindeki “Duyurular” bölümünden öğrenecektir. Ders ile ilgili detaylı açıklamalar söz konusu dersin kitabı içerisinde yer almaktadır. Dersin değerlendirilmesi dönem içinde hazırlanacak raporlardan oluşturulacak elektronik dosyanın (e-portfolyo sistemi) (Güz ve Bahar Dönemi sonunda birer kez hazırlanır) notlandırılmasına göre yapılacaktır. (Daha detaylı bilgi için “Okul Deneyimi” ve “Öğretmenlik Uygulaması” ders kitaplarına bakınız).

 

Kişisel gelişim ve kariyer olanakları

İngilizce Öğretmenliği Lisans Programından mezun olan öğrencilerin kişisel gelişimlerine ve kariyerlerine katkı sağlayabilecek olanaklar arasında gerek yurtiçi gerekse yurtdışındaki lisansüstü programlara başvuru yapma hakkı vardır. Dileyen mezunlar Yüksek lisans ve daha sora doktora programlarına başvuru koşullarını sağlamak koşulu ile müracaat edebilirler. Bu konuda lisans mezunları üniversitelerin sosyal bilimler ve/veya eğitim bilimleri enstitülerinden başvuru koşulları ile ilgili bilgi alabilirler.

 

Öğrenci görüşleri ve başarı öyküleri

AÖF İÖLP MEZUNU DUYGU BULAL

İngilizce öğretmeni olma fikri ortaokul birinci sınıfta ilk İngilizce ile tanıştığım anda aklımda şekillendi. Daha ilk derste İngilizceyi öğrenme isteği oluştu. Aileme okul dışında İngilizce ile ilgilenerek İngilizcemi daha fazla geliştirmek istediğimi bu yüzden de İngilizce kursuna gitmek istediğimi söyledim ve ortaöğretim boyunca üç yıl süreyle İngilizce kursuna devam ettim. Okul dışında İngilizce ile yakından ilgilenmem ve başarılı olmam İngilizceye olan ilgimi ve sevgimi daha da arttırdı. Ortaöğretim bittiğinde süper liseye gitme kararı aldım. Bir yıl okuduğum hazırlık sınıfında İngilizce öğretmenlerimin çok iyi olması benim için büyük bir şanstı ve bu durum İngilizcemi seviye olarak tepe noktasına getirdi. Bu süre içerisinde istediğim tek bir şey vardı, o da İngilizce öğretmeni olmaktı. Bu sebeple de lise ikinci sınıfa geldiğimde dil bölümünü seçtim. Sınıfımın sekiz kişilik olması aldığım eğitimin kalitesini yükseltti. Çok ağır bir tempoda kurs ve özel ders desteği ile üniversite sınavına hazırlandım. Okulda ve kursta girdiğim sınavların sonuçları çok iyiydi ve bütün hocalarım iyi bir üniversiteyi kazanacağım konusunda hem fikirdiler. Ancak sınav esnasında yaşadığım bir sağlık sorunu sınavdaki performansımı düşürdü. Bu durum beklenilen ve istenilen puanı alamama sebep oldu. Sonuç olarak eğitim fakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünü kazanamadım. Puanım bazı üniversitelerin İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Kültürü, Dil Bilimi, Karşılaştırmalı Edebiyat gibi bölümlerine yetiyordu ancak İngilizce Öğretmeni olmak istememden dolayı Anadolu Üniversitesindeki İngilizce Öğretmenliği Lisans Programını tercih ettim ve bu programı kazandım. İlk önce dört yıl yüz yüze eğitim alamayacağımdan dolayı biraz üzülsem de, daha sonra planlı, düzenli ve istekli bir şekilde çalışırsam başarılı olacağıma inandım. Dört yıllık üniversite eğitimim boyunca okul dışında kendimi geliştirmek için birçok şey yaptım. Değişik yayınların KPDS, ÜDS hazırlık kitaplarını çalıştım ve her yıl bu sınavlara girerek en yüksek notu almayı hedefledim, sürekli İngilizce gazete ve makaleler okudum, yaz tatilinde bir çevirmenin yanında çevirmenlik yaptım. Ama anahtar cümle şuydu: okul derslerine düzenli ve planlı çalışmak. Hiç sınıf tekrarı yapmadan, bir dersin bütünleme sınavına bile girmeden bu programı dört yılda başarılı bir şekilde okul ikincisi olarak bitirdim. Mezun olduktan bir hafta sonra özel bir dershaneden iş teklifi aldım ve hemen başladım. İki yıl süreyle bu kurumda genel İngilizce, KPDS, ÜDS, TOEFL kurlarında çalıştım. Özellikle TOEFL öğretmeni olmak beni mesleki anlamda çok fazla geliştirdi. İngilizce ve öğretmenlik becerileri konusunda çok şey kazandım. Ama tek bir hedefim vardı. O da üniversitede İngilizce okutmanı olmaktı. Bu sebeple de dershanede çalışmayı bıraktım. ALES için hazırlandım ve yeterli notu aldım. KPDS için yeterli notum zaten vardı. Bu esnada Bilkent Üniversitesi İngiliz Dili Meslek Yüksek Okulu İngilizce okutmanlık pozisyonu açtı. Hemen başvurdum. Yazılı sınavdan ve sözlü mülakattan geçtikten sonra bu pozisyonda çalışmak üzere kabul edildim. Bilkent Üniversitesinde çalışmayı çok isteme sebebim ise bu üniversitede kendimi İngilizce ve mesleki yeterlilik konusunda çok geliştirecek olmamdı. Bir yıldır Bilkent Üniversitesinde İngilizce Okutmanı olarak çalışmaktayım ve bu süre içerisinde Cambridge Üniversitesinden onaylı CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults) sertifika programını bitirdim ve sertifikamı aldım. Ve bana çizilen kariyer programı dâhilinde gelecek üç yıl içerisinde Yüksek Lisans yapacağım ve DELTA (Diploma of English Language Teaching to Adults) programını bitirip Cambridge Üniversitesinden onaylı diplomamı alacağım. Yıllardır sürdürmüş olduğum ve halen sürdürmekte olduğum eğitim öğretim sürecinde şunu anladım ki başarmanın tek yolu tek bir hedef koymak ve hedefe giden yolda yılmadan azimle çalışmak.

 

AÖF İÖLP MEZUNU YASİN KAPLAN

AÖF İngilizce öğretmenliği Bölümüne 2002 yılında girdim ve mezun olur olmaz atandım ve şuan itibariyle 4 buçuk yıldır kadrolu öğretmenlik yapıyorum. Birçok arkadaşıma katılıyorum çok zor bir bölüm ama üstesinden gelinmeyecek kadar değil. Çevremde de aynı bölümden mezun olup çalışan arkadaşlarım var. Evet, Açıköğretim Fakültesi denildiğinde insanların akıllarında kolay birşey çağrıştırıyor, bunun zorluklarını bende yaşadım; bazen bölümümün Açıköğretim olduğunu bile söyleyemediğim anlar oldu; hatta mezun olduktan sonra bile Açıköğretim mezunu olduğumu söyleyemediğim oldu. Şimdi düşünüyorum da çok komik. Bunu gurur duyarak söylemem gerekiyordu, çünkü ben bitirilmesi çok zor bir bölümü 4 yılda ve  alttan ders bırakmadan bitirdim. Hayır  düşündüğünüz gibi içine kapanık tek derdi ders çalışmak olan bir tip değilim yeri geldiğinde gezdim, üniversite de olmanın tadını çıkarttım ama tek çarem buydu ve oturup zamanında ders çalışarak bitirdim okulumu. Okuldayken "acaba mezun olduğumuzda diplomamızda Açıköğretim yazacak mı?" diye kaygılanırdık. Evet, komik ama gerçek. Şimdi kim bakıyor diplomama hiç kimse. Okulumda böyle bir sıkıntım yok, kurslar veriyorum, özel dersler veriyorum, kimse diplomanı getir de bakalım demiyor ki öyle bir şey olsa da gururla gösteririm çünkü ben zor bir bölümü iyi not ortalaması ile bitirdim, eğitim fakültesindeki arkadaşların okul bitirme konusunda daha şanslı olduğunu düşünüyorum. Bu söylediklerim sadece benim için geçerli değil çevremde birçok arkadaşım var aynı bölümden mezun olup çalışan. Şuan hala okumakta olan ya da alttan dersi olan arkadaşlara tek tavsiyem var; hiçbir şeyi dert etmeyin sadece işinize bakın çalışın ve mezun olduğunuzda diğer arkadaşlarımıza göre işiniz size daha yakın, okuduğunuz üniversite ya da bölümün o kadar önemi yok, önemli olan sizin kendinizi ne kadar geliştirebildiğiniz.

AÖF İÖLP MEZUNU ZEHRA DERDİYOK

Liseden beri tek hayalim İngilizce öğretmeni olmaktı. 1999 yılında ise bu hayalimi hedefime dönüştürmekte benim için en önemli adım olan Üniversite sınavlarına hazırlandım ve sınavı kazandım. Üniversiteyi kazanmak hiçbir zaman başlı başına hedefim olmadı beni en çok ilgilendiren konu üniversiteyi bitirdiğim zaman sevdiğim işi yapabilmemdi. Bu nedenle sınav sonuçları geldikten sonra ciddi bir araştırma yapıp beni hedeflerime en iyi şekilde hazırlayacak Üniversite tercihine karar vermem gerekiyordu. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü ÖSS’de ilk tercihimdi ve kazandığımda İngilizce öğretmeni olacağım için çok mutluydum. İÖLP’ deki öğrenciliğim boyunca motivasyonum hep çok yüksekti ve hocalarımın sayesinde çok şey öğrendim.  Öğrenmeyi sevmemin yanı sıra motivasyonumu hep canlı tutan şey ‘alacağımız bütün eğitimlerin hayatımız boyunca sürecek olan profesyonel ve kişisel gelişimlerimiz için etkili birer araç oldukları’ konusundaki inancımdı. 2004 senesinde mezun olduktan sonra bir sene boyunca farklı sektörlerde çalıştım ve bundan sonra hayalimdeki çalışma ortamını nerede bulabileceğim konusunda kararımı verdim. Mezuniyetimden bir sene sonra Anadolu Üniversitesinde Yabancı Diller Yüksekokulunda çalışmaya başladım ve altı senedir burada okutman olarak görevime devam etmekteyim. Aynı zamanda Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde İngilizce Öğretmenliği bölümü yüksek lisans öğrencisiyim ve elimden geldiğince kendimi geliştirmeye devam ediyorum. Bunları elbette sadece çalışarak değil, ders hocalarımdan ve programı yürüten ve koordine eden hocalarımın uzaktan eğitim aldığım dönemlerde dahi esirgemedikleri desteği sayesinde başardım. Her birini burada tek tek sayamasam da onlara yürekten teşekkür ediyorum. Bu bölümün öğrencilerine ise mutlaka hedeflerini yüksek tutmalarını öneriyorum. Unutmayın başkalarının değil sizin neye inandığınız önemli. Eğer hedeflerinizi doğru koyuyor, gereken adımları zamanında atıyor ve kendinize inanıyorsanız insanın yapamayacağı hiçbir şey yok. Herkes kendine güvenirse ve yaptığı şeye kendi inanırsa istediği şeyi yapar.

​​​​​​​​​​​​​​​​​
 

 İlgili Bağlantılar